Friday, July 3, 2009

Lura ut sina vänner i Naturen



Jag har ett problem, mina vänner gillar inte att springa ute i skogen o titta på allt coolt som finns där ute. De föredrar caféer eller närliggande badplatser.

Nu har jag kommit på hur man löser detta problem.
3 saker krävs för att få med sina "cityvänner ut i naturen"

  1. Entusiasm
  2. Lögn
  3. Muta



Jag ska förklara.
Förra helgen lyckade jag dra med mig två kompisar långt ut på Järvafältet för att leta orm.

1. Jag började med att berätta hur otroligt läckert det är på Järvafältet vad man kan se o dyl (huggorm, snok, kärrhök) Entusiasm är nyckelordet.

2 Hur pass enkelt det är att ta sig dit (vilket det är, det tar bara tid och en lång promenad) det är här lögnen kommer in.

3. Jag sa att vi skulle ha picknick med Rosévin och mackor (Muta). Slutsaten de drog var, en heldag i solen med vin o mat plus lite äventyr.

Ett plus är att ta med flora, insektsbok och en håv. Då får ni även hjälp med insektsinsamling och ni bättrar på eran artkunskap.

Hur blev min dag undrar ni? Helt kalas, vi hade askul, plus att vi såg 5 huggormar och 3 snokar.

No comments:

Post a Comment